Hate! Fake..!ahh..!

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::

!My New Best Friends Forever!


Tahukah anda mengenai rancangan realiti tv kat US

yang memang tak masuk akal.

Bagi Ake, memang Ake tak suka program sebegini.

atoi.. nak cari kawan baik pun kena guna realiti tv ke?



Memang tidak boleh nak diterima akal.

Bila saja keluar iklan di skrin tv

mula mengarut nak marah.

Tengok seimbas lalu pun rasa menyampah

dengan aktiviti-aktiviti yang mereka buat

sebab tidak ada faedah langsung.


Ake rasa amat tidak sesuai sekali rancangan sebegini

ditayangkan di Malaysia.

Bermksud, semua lapisan masyarakat akan menonton

rancangan ini dan secara tidak langsung

akan mempengaruhi minda dan pemikiran.



Kepada Paris , sila lah laburkan duit anda

yang banyak itu ke saluran

yang lebih memerlukan dan lebih mesra penonton.



PleaseTakeNote: HormatiOrangLain
SekiranyaAndaMahudiHormati







2 comments |

..::KERJA tahun baru CINA::..

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::


Ake Gila Kerja?

heh..! Cuti tahun baru Cina pun Ake sibuk nak pergi kerja
walaupun dapat cuti empat hari. 0whh..! syok sangat bercuti.


1-1 SEBAB..1-1

Ake sorang saja di rumah. Housemate semua balik kampung.
Jadi memanglah Ake sorang saja di rumah. aih..
Sangatlah bosan. Astro pun tidak dapat mengubati kesepian sebegitu rupa.


??BOSAN. ??

Makan pun sudah jadi tidak teratur.
Sekarang baru Ake sedar kita tidak boleh hidup bersendirian.
Sangat sunyi mencengkam.
Selain dari medium elektronik yang jarang sangat berbunyi (my hp)
Ake juga melayi internet.
Macam-macam aku jumpa. Tapi kosong juga.


$$ Antara sebab lain $$

Ake kerja kerana nak hit jugak bulan ni.
Pada Ake tiada yang mustahil.
Ake boleh buat. pasti. walaupun 300.
Itu sudah banyak membantu.
Sekarang gila kerja memang bagus.
Sebab ia akan buat kita lebih bersemangat memajukan diri
demi mengasah bakat yang ada.




PleaseTakeNote: KerjaPadaHariSelasa.
AsalBekerjaPadaHariCuti.
~haha~






0 comments |

~Semangat Baru~

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::

::Nur Akhmal Binti Mat Hatta::

Ini adalah Nur Akhmal.aka.Ake.

Mula~ rasa nama sangat unik..

Tapi ~ bila sudah dewasa, rasa macam pelik saja nama Ake .. erm.. nama ini arwah atok sebelah abah yang bagi..
(trimas Atok!)

~Boleh dia terfikir nak bagi nama Ake unik semacam je.. (0.O)

~Paling tidak boleh blah bila ada yang cakap nama macam lelaki lah..
'ada yang nak kena sepak'..erm.. cantik nama tu sebenarnya.

~kalau menurut nama-nama dalam islam, maksud nama Nur Akhmal ialah Cahaya Kesempurnaan. ha.. sgt sejuk lah.. =)



MHA~(LELAKI ITU) suka sebut nama Ake dengan nama penuh.

Sangat kelakar pada bunyinya. Tapi boleh saja panggil Ake seperti ;

-Akma

-k.Akma

-qeMa

-Kakak

-sayang (MHA SHJ)

-ComeL!! (MHA SHJ)

-Nur

-AKE




PleaseTakeNote: Selamat Membaca.!




0 comments |
There was an error in this gadget

Popular Posts

Total Pageviews

Lihat! Ini Saya Lagi.Fb!

TentangCikQemaManis

My photo
~CIk Qema!~ Jalan Lenggang-lenggok!

Cari Jangan tak Cari

banner 1 banner 2