cita-cita dan angan-angan

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::




sesiapa yang cita-citanya sudah tercapai kat sini sila angkat tangan!
oh.. jika masa kecil2 dulu kita selalu ditanya pasal bila besar mahu jadi apa.
Pasti sekali jawapan semua adalah bidang profesional kan. macam doctor lah,, akauntan lah.. hakim lah.. sama peguam sekali,, sapu semua kan..
hah bila dah besar dah belajar erti hidup barulah kita semua tau macam mana susahnya bila kita nak jadi seseorang. Malahan seseorang yang berjaya lagi dan bukannya gagal.

Teringat time kecik2 dolu.. masa tu masih darjah satu. Tapi belajar kat Terengganu. Srk Merchang Marang. Bila balik kampung famili kat Jeli Kelantan rasa special sangat. Sebab memang susah nak balik kampung. Masa tu abah tak ada kereta lagi. Jadi balik pun dengan bus. heheee.. Ada satu hari tu, Cq duduk dengan abah dan nenek kat tangga umah..Nenek tanya .. bila besar mahu jadi apa. Cik qema ringan mulut jawab 'Cikgu' oh.. nenek balas. Mesti lawa kalu jadi cikgu nii.. hehhe.. Kenapa masa tu dah pilih nak jadi cikgu? sebab Cq tengok masa tu keja cikgu senang giler. haha.. ajar2 balik.. cuti pom banyak.. best.

Tapi lama2 jadi lupa pulak pasal cita-cita tu.. sebab tengok kawan2 yang lain dorang punyer cita2 lagi dasyat .. Nak jadi PM lah.. doktor lah.. Angkasawan lah.. hehhe.. alah cita2 je kan.
Sekarang dah besar. Tak jadi cikgu pun. Bukan rezeki Cq. Mungkin masa depan sedikit lagi. InsyAllah.
Bukan tidak berusaha ke arah cita2 yang satu. Hati tu memang nak sangat jadi cikgu. Sebabnya masa kecik2 selalu ajar budak2 kat kawasan perumahan belajar . hehee..Sweet plak rasa. Ajar je.. tapi bukan amik upah pom.

hah! sekarang dah jad orang lain. Bukan cikgu pulak.Alhamdulillah. Tapi akan terus berusaha!

0 comments |
There was an error in this gadget

Popular Posts

Total Pageviews

Lihat! Ini Saya Lagi.Fb!

TentangCikQemaManis

My photo
~CIk Qema!~ Jalan Lenggang-lenggok!

Cari Jangan tak Cari

banner 1 banner 2