Bertuah?

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::



Kamu Bertuah.. (?)


Mestilah.


Kenapa?


Kerana memiliki kamu.


PleaseTakeNote:Kuneng: M.H.A
Hijau: Ake


0 comments |

Masa Lalu Itu

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::




Kadang-kadang sangat teringat pada zaman kecil-kecil dulu..
Rindu pula berkeadaan comot.
Bertudung senget.
Berat badan pun hanya dalam 30++ saja..
hehe.. ringan sangat.
Setiap pagi pergi sekolah dengan Leroba ofis abah.
Kami duduk di belakang .
Kalau driver bawak laju, kusut la rambut. haha.
Tapi tidak pernah kisah pun.
Sebab masa tu tidak tahu melawa lagi.

Sekolah rendah sudah diajar duduk berasrama.
Mungkin rumahku agak jauh dari sekolah.
Aku tidak kisah.
Dan bukan juga jenis yang manja mahu duduk di rumah.
Hidup berasrama mengajar tentang berdikari.
dengan warden yang memang garang (Cikgu Rasul) +(Teacher Rosmawati) .
memang sangat takut pada keduanya.
setiap subuh beratur mahu ke surau besolat jemaah..
ahh..
rindunya suara azan rakan.
sudah lupa pada namanya.
berimamkan warden yang tidak pernah melupakan tanggungjawabnya.

Alhamdulillah.

Tetapi akibat terlalu mengantuk sujud terakhir adalah sujud yang paling lama.
haha..
Selesai doa dan wirid baru bagun untuk tahiyat akhir.

Teruk.

Pernah juga menjadi solo untuk bernasyid bersama yang lain di asrama.
Kenangan paling indah.
Banyak nasyid yang dilagukan.
Sangat indah berada di sekolah dan asrama.
Setiap hari makan ikut jadual yang ditetapkan.
Tapi tidak pernah bosan.

Hidup di asrama
Basuh baju sendiri.
Ada yang rendam baju samapi 2 , 3 hari.
Oppss.. memang pernah buat.
Sampai cikgu jumpa dan tayang pada semua..
waaa.. sangat memalukan.

Pernah juga dirotan sebab bermulut celupar.
Mencarut.
Berkata yang tidak senonoh.
Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga
Itu adalah kali kedua.
Yang kali pertama abah rotan dengan tebu sebab terdengar
abang berkata bukan-bukan.
Jadi semua kena.

Zaman itu terlalu lama untuk aku kenang.
Rindu untuk berada pada masa lalu
yang sememangnya tidak kenal erti hidup yang sebenar.
Kini telah dewasa.
Pengalaman lalu memang banyak mengajar
untuk menjadi insan seperti sekarang ini.

Alhamdulillah.



PleaseTakeNote:Kepada cikguRasul danTeacherRosmawati,tahniah kerana sudah ada tiga anak.pastinya mereka sangat bertuah kerana memiliki kalian.

2 comments |

~Nak tahu apa Doktor kata pada ku?~

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::

Awal minggu.

Kepala sangat sakit.

Seperti berada di tengah-tengah gelap yang sangat berat.

Penuh dengan debaran. Kecelaruan. Resah. Sedih dan Terhenti. Tersangkut oleh apa saja dalam bayangan.

Kesakitan itu kian menikam mataku. hampir keseluruhan pandangan menjadi tajam.

Emosi.

Keluh mengeluh tentang kesakitan ini.

Aku kah ini?

mungkin.

Berat sangat memandang mata doktor.

Tidak mahu rasanya mencium bau ubat.

tidak mahu teremosi oleh kesakitan semua yang ada di kerusi menunggu sebelum meluahkan kesakitan kepada doktor.

ahh..

benar aku tidak mahu..

tapi , tetap terpaksa akur jua.

Atas nasihat mereka yang sayang padaku , mata Dr.Sarojini ku tatap lemah.

tika itu kepala masih lagi berdenyut-denyut.


pernah Gastrik?
erm..pernah..tp dah lama ok.

Bila last gastrik?
3 tahun lalu..

mak ayah ada kencing manis
darah tinggi ?
of course not!

Pernah Migrain?
eh.. saya memang tak pernah migrain.


Sekarang sakit kepala yang macam mana
sakit dan bukan pening. serta sakit di bahagian belakang mata. semalam sebelah tapi hari ini dah jadi dua belah.

Dr.Sarojini kemudian memasukan sesuatu kedalam telingaku.
Katanya demam biasa saja. Kemudian dia memeriksa tekanan darah.
emm.. aku terlepas mahu bertanya tekanan darah okey atau tidak.
Memandangkan dia tidak bersuara, pastinya tekanan darahku normal saja.

Alhamdulillah.

Mungkin .

-Mungkin awak ada migrain. tapi tahap rendah. biasanya bermula dengan tekanan dan cara pemakanan yang tidak teratur. Dinasihatkan supaya anda mengamalkan senaman plus pemakanan yang teratur dan kurangkan stress anda. kawal emosi. kadang-kadang awak perlu lebih gembira dan lebih bercerita kepada kawan-kawan..
then i give u a medicine , makan ikut jadual okey.


Aduh.

Memang betul juga.

Masalah jangan difikirkan sangat. luahkan kepada yang tepat.

Yang pasti atasi masalah dengan cara yang bijak.

serta lakukan senaman!

Dan apa lagi.

Kasut sukan sangat cantik telah anda miliki. jadi majulah sukan untuk dirimu dan masa depan!

Hindarkan segala konflik!

PleaseTakeNote:Hidup ini Indah bila fikirkan Indah!

4 comments |

Tahu?

Author: ~The One Who's Hate To Go~ Labels::

Rasa pedih?

Rasa sendiri?

Rasa tidak diperlukan?

rasa yang sangat sedih

sehingga luahan pun tidak mampu

::arrgh.Bosan!::

0 comments |
There was an error in this gadget

Popular Posts

Total Pageviews

Lihat! Ini Saya Lagi.Fb!

TentangCikQemaManis

My photo
~CIk Qema!~ Jalan Lenggang-lenggok!

Cari Jangan tak Cari

banner 1 banner 2